۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

تغییر مدیر بخش فارسی صدای آمریکا


تغییر مدیر بخش فارسی صدای آمریکا                                      آرش - صبحی

بالاخره بعد از آنهمه نامه نگاری و نوشتن وگفتن واعتراض کردن بمنظور برکنار کردن علی سجادی مدیر سابق تلویزیون صدای آمریکا و حمایتی که توسط نیاک، یعنی دارودسته هوشنگ امیر احمدی و تیریتا پارسی از او بعمل میامد، بالاخره امروز آن نوشتن ها وگفتن ها اثر خودرا گذاشت و این عنصر وابسته به لابی های عیان وپنهان جمهوری اسلامی از کار برکنار شد. ضمن قدردانی از تصمیم مسئولین ارشد تلویزیون صدای آمریکا، بایستی به جناب آقای عسگر که بعد از علی سجادی بر کرسی مدیریت فارسی این رسانه تکیه زده تبریک گفته و از ایشان بخواهیم که دریک باز نگری اساسی در کلیت برنامه های این رسانه شرایطی فراهم آورند که این رسانه ضمن بهره گیری از پرسنل کار آزموده، وگویندگان وبرنامه سازان کارآمد و آگاه که در دوره آقای سجادی به ناحق ممنوع التصویر و ممنوع الصدا شده بودند به این رسانه بازگردانده شوند. باید دراین بازنگری اضافه بر انتخاب وبهره گیری ازکادر ورزیده، به این مهم توجه شود که اگر برنامه های این رسانه بصورت عمده برای فارسی زبانان وعمدتا" ایرانیان تهیه میشود. باید برنامه ها دربر گیرنده نیازهای مخاطبین باشد و برنامه ها بنا به اولویت ونیازهای زمانی وشرایط حاکم بر جامعه کنونی ایران ساخته وپخش شود.بعنوان یک بیننده این رسانه که مدتها بود هیچ رغبتی به تماشای آن نداشتم از مدیریت جدید استدعا دارم که برنامه های پرارزشی چون تفسیر خبر و برنامه هائی ازاین دست ، چه بلحاظ کیفی و چه بلحاظ کمی بگونه ای تببین شود که بتواند موجبات اغنا ما ایرانیان تشنه اطلاعات را فراهم آورد.
مسئله دیگر انتخاب شخصیتها ی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و... است که باید با وسواس بسیار صورت بگیرد . مخاطبین شما انتظار دارند تا آن رسانه در برنامه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی وبطور مشخص برنامه تفسیر خبر، از شخصیتهائی دعوت بعمل آورد که بلحاظ سوابق، تخصص و خوشنامی مورد قبول مردم ایران باشند. من از جمله کسانی بوده وهستم که همواره برنامه تفسیر خبر را دنبال میکردم ولی از مدتها قیل احساس کردم که این برنامه بر خلاف سالهای نخستین آن ، این برنامه قادر نیست که پاسخگوی نیازهای من وبرابر اطلاع ، بسیاری دیگر از دوستان سیاسی ام باشد ، که این موضوع میتواند به اکثریت بزرگی از مردم ایران تعمیم داده شود. بهمین دلیل میخواهم بپرسم که چرا باید شخصیتی چون دکتر سیروس آموزگار با آن سابقه درخشان یا افرادی چون سعید قائم مقامی مدیر پرشین رادیو با آن اطلاعات وسیع ، یا شخصیتی چون الهه بقراط  وافرادی ازاین دست به برنامه تفسیر خبر دعوت نشوند وبجای اینها افرادی به این برنامه دعوت شوند که همه کارنامه وشخصیت آنها با کوهی از اگر و مگرها مواجه است.
جناب آقای عسگر ضمن تبریک مجدد از جنابعالی قویا" استدعا داریم که در چنین شرایط حساس و خطیری که کشور من وشما با اتفاقات مهمی روبروست وسیر تحولات هرروز ممکن است شتاب بیشتری بگیرد، ترتیبی اتخاذ نمائید که ملت ایران بتواند از رسانه تحت مدیریت جنابعالی بهترین استفاده ها را ببرد. باید توجه داشته باشید که ساعات برنامه ای مثل تفسیر خبر با همه اهمیتش به نیم ساعت تقلیل می یابد ودر مقابل ساعت برنامه های دیگر که شاید حداکثربین 20 تا 30 درصد از مخاطبین را بخود جلب مینماید تا دوبرابر ارتقاء پیدا میکند که من  وبسیاری از دوستان درون کشوری براین باور بودیم باید دستهائی درکار باشدکه نگذارند این رسانه به جایگاهی که مستحق اوست دست یابد. امید که در کارتان موفق باشی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر